måndag 17 januari 2011

Mot nya mål

Jag har varit överviktig i stort sett hela mitt vuxna liv. Från att ha idrottat massor i min ungdom började förfallet när jag slutade med idrott och åt som jag kunde göra innan.
3 barn senare har övervikten tagit över min kropp.

Nu har jag startat min väg mot ett hälsosammare liv. Vad vill jag då uppnå? Jo, jag vill framför allt MÅ bättre. För gör jag det, kommer jag att bli gladare. Blir jag gladare är jag en bättre och roligare mamma och fru. Så helt enkelt, hela familjen mår bra när jag mår bra.

Det finns massor av olika viktminskningsmetoder. Jag har valt Xtravaganza. Det innebär att jag dricker 3 soppor/shakes varje dag. Till det dricker jag massor av vatten och begränsat med kaffe, te och lightdricka. Självklart måste man också börja att röra på sig för bästa viktnedgång och jag har valt gymmet. Där kan jag gå på många roliga gruppträningar. Favoriten är BodyPump som jag har som mål att gå på 2 ggr/vecka.

Viktminskning
Denna veckan -2,2 kg
Totalt 2 veckor - 6,2 kg

Träning
Skidåkning v. 1
Bodypump 1 timma
Spinning 45 min

3 kommentarer:

  1. Va duktig du är! Lycka till!

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  2. Hej Maria och välkommen till bloggvärlden! Vad bra att du bestämt dig för att blogga helt kravlöst - det blir mer lustfyllt så.

    Spännande att du delar med dig av din 40-årsambition - kan nog vara en extra sporre att dela med sig till "hela världen".

    Stort lycka till på vägen mot ditt livs form!

    Peter :P

    SvaraRadera
  3. Lycka till med dina nya mål och välkommen till bloggvärden :O)

    SvaraRadera