torsdag 20 januari 2011

Vill tycka att det är roligt med spinning

Idag stack jag iväg och tränade spinning på lunchen. Passet var 45 min och det passar mig bra. Har inte riktigt konditionen eller tekniken för att klara 1 tim ännu. Vet att spinning är bland det mest effektiva du kan träna för att förbränna kalorier. Och banne mig, det är det enda jag tänker på när det blir jobbigt. Det går som ett mantra i huvudet -Du blir smalare och det här bränner fett!!! Det säger jag till mig själv om och om igen när det tar emot.

Nu är det ju inte bara att det är jobbigt som gör det jobbigt med spinning. Det gör ju så himla ont i rumpan (eller rumpan och rumpan....hm) så jag skaffade en gelsadel för att underlätta. Nu fick jag ett bra tips av Annika om att köpa spinningskor. Får fundera lite till på det. Vill nog köra några pass till innan jag bestämmer mig. Vill verkligen tycka det är roligt med spinning!

Vad säger du till dig själv när det tar emot? Oavsett om det gäller träning eller i vardagslivet.

9 kommentarer:

  1. Tänkte just fråga om sadeln. Det GÖR ont i rumpan men försök att stå ut, det går över.
    Du ska veta att jag hejar på dig:)

    KraM

    SvaraRadera
  2. Känner att det gör mindre ont för varje gång. Nu skall jag bara få upp lite flås så jag kan "njuta" av spinningen också ;=)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar spinning, skall kanske se till att gå på lunchpasset nästa veck
    Ha en bra kväll
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul, Eva-Lena! Så ses vi säkert.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Rumpan släpper om ett tag och riktiga spinningskor är ett jättelyft. Jag kör bara 30 minuters pass och ibland 45 min. En timma är alldeles för långt, då tappar jag sugen och tycker det är trist. 30 min spinning kombinerat med nåt annat i 30 min är alldeles perfekt tycker jag! Kör hårt!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du börjat blogg, jag lägger adressen i mina favoriter direkt! Hoppas att du har det bra Maria, vi hörs och ses!

    SvaraRadera
  7. SPinning är verkligen en bra träningsform! Det var länge sedan jag tränade det, men vill gärna göra det. tyvärr saknar mitt träningsställe spinning. Visst kan man betala per gång i Stenkullen eller måste man köpa kort? Det hade varit kul att träna tillsammans någon gång.

    SvaraRadera
  8. Karin, det är öppet hus i Stenkullen nästa helg. Passa på att testa spinningen då. Kan ju fråga om man kan köpa något klippkort eller liknande. Hade varit kul att gå tillsammans!

    SvaraRadera