torsdag 27 januari 2011

Väntade resultat

I måndags var det vägningsdags igen. Hade inte gått ner så mycket som jag hoppats men tror det kan bero på att jag varit på några BodyPump-pass så kroppen börjar nog bygga lite muskler.

Har varit lite hängig och nere de sista dagarna. Inte haft någon som helst energi att ta tag i någonting. Då bestämde mannen att det var dags att börja äta. Så igår kom han hem med lite räkor och gott vin. Middagen blev då kokt ägg, avokado, räkor och god sallad. När jag åt räkor förr var det massor av vitt rostat bröd, smör och massa majonäs. Gillar den nya och lättare varianten så mycket bättre.

Har bestämt mig för att äta i några dagar för att orka med mitt vardagsliv som är lite stressigt just nu. Det är nytt jobb, sjuka barn samtidigt som jag skall packa ihop och avsluta Kortmakaren. Tidigare när jag börjat äta har jag sett det som ett nederlag men nu inser jag att viktminskningen måste få gå i etapper. Behöver jag äta så gör jag det! Kommer att köra helfart med soppor igen på söndag och hela februari. Ett av mina många mål är att komma i mina nya och snygga skidkläder till sportlovet v. 7.

Viktminskning
Denna veckan -1,2 kg
Totalt 3 veckor -7,4 kg

Träning
Bodypump 120 min
Spinning 45 min
Mental träning 40 min

6 kommentarer:

  1. 7,4 kilo på tre veckor är massor! Bra jobbat, och jag tror det är bra att man börjar äta då man känner energinivån sjunka till obefintlig. Jag måste äta då jag jobbar, har ett på tok för fysiskt arbete nuförtiden för att klara av att bara gå på soppa.

    SvaraRadera
  2. Gött Maria!
    Jag har försökt flera gånger att köra på helfart igen men det funkar inte för mig. Jag mår bäst om ´jag äter med tanke på att man tränar endel också.
    Ses väl snart hoppas jag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt att du har börjat blogga! Den lägger jag till på bloglovin nu så jag inte missar något. Lycka till med viktminskningen!
    kram Annika

    SvaraRadera
  4. Du är duktig Maria, önskar jag hade hälften av din energi. Det är nog förnuftigt att äta när man inte är på topp.
    Kramis, Zingo hälsar från *under sängen* :)

    SvaraRadera
  5. Du är fantastisk! Kämpa på! Vi ses på träningen... Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Vad duktigt du är - 7,4 kg är ju jättebra!! Tror det är klokt av dig att äta när du känner att du behöver. Det är bättre att det går långsamt och stadigt än snabbt, ryckigt och sedan flippar ur. Heja dig!

    SvaraRadera